3 Ocak 2023 Salı

Dürüst Yalancı - Tove Jansson

 


Kitabımız oldukça popüler, benim de bir süredir listemdeydi. (Yazıyı yazdıktan sonra internetten bakarken sevgili blogger arkadaşım Gül Hanım'ın ("kitap gibi" blogu) yazısına rastladım, büyük ihtimalle onun sayesinde okuma listeme eklemişim:)) 

Siren Yayınları'ndan 2020'de çıkan roman 149 sayfa ve çevirisini Yonca Mete Soy yapmış ancak hangi dilden çevirdiği yazmıyor. Bu arada kitabın çok pahalı olduğunu düşünüyorum... Kitapyurdu'nda 40 TL'ydi. Bu pahalılık sorunu oldukça ciddi aslında, geçenlerde izlediğim bir yayın evi çalışanıyla yapılan röportajda özellikle yabancı kitap teliflerinin artık mümkün sınırları aştığı ve yakında Türk okurların çoğu yabancı kitaptan mahrum kalacağı söylendi, çok acı gerçekten...
Yazarımız 1914-2001 yılları arasında yaşamış İsveçli bir romancı, bu kitabını 1982'de yazmış, 

Çetin bir kışın yaşandığı kuzeydeki bir köyde geçiyor hikayemiz. Katri 20 yaşında, parlak zekalı bir genç kızdır, öyle ki köydekiler sık sık ona akıl danışır, matematiği de oldukça kuvvetlidir. Son derece soğuk görünüşlü ve (isteyerek değil ama "düz" kişiliğinden) biraz kaba bir insan olan bu kız en çok 15 yaşındaki biraz saf kardeşi Mat'a değer vermektedir. Katri, köyde tek başına yaşayan ünlü çocuk kitabı ilüstratörü Anna Aemelin'in evine yerleşmeyi kafasına koyar ve o andan itibaren öyle titiz planlar yapar ki imkansız görünen bu hedef gerçekleşir. İş orda bitmez, Katri için imkansız diye bir şey yoktur...

Çok ilginç bir kitaptı gerçekten, yalnız bazı yerlerde biraz kafam karıştı çünkü kitap 3. kişinin ağzından anlatılırken birden Katri'nin ağzından 1. tekil kişi anlatımına geçiyordu. Ama psikolojik yönüyle oldukça ilginçti, keyifli okumalar dilerim:)


28 yorum:

  1. okuycam ben de deee evet kuzey ülkelerinin telifleri yüksek yaniii örneğin nesbo lar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kuzey ülkeleri, Jo Nesbo okumadım hiç, sahaflardan bulucaz artık:)) bu arada tehlikeli yakınlaşma'yı dolaptan çok uygun fiyata aldım:))

      Sil
    2. Ooooo very good :) bu dolap şeysileri iyi oldu vallahi dey mi :)

      Sil
    3. Evet süper fiyata iki tane kitap aldim:)

      Sil
  2. Kitaplığıma yeni bir kitap kazandım 🤗

    YanıtlaSil
  3. Kesinlikle pahalılık ciddi sorun kitaplarda, fiyatlar çok arttı ve yabancı yazarların kitaplarına daha az ulaşacak olmamız üzücü:(
    Kitap ilginç ama dediğiniz gibi 1. ve 3. ağızdan anlatılışı kafa karıştırıyorsa okuma keyfini azaltır diye düşünmeden de edemedim. Kitap kapağı çok hoş bence:) Kitabı geçenlerde instagramda gördüm ben de, ondan önce bilmiyordum:) Emeğinize sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir kitap, konusu oldukça ilginç tavsiye ederim:) yorumunuz için çok teşekkür ederim keyifli okumalar:)

      Sil
  4. Bu kitabı hiç hatırlamıyorum. 😊 Dikkat ettim de hep benzer tarzları seçiyorsun Erencim. Ya da anlatımından ötürü bana öyle geliyor. Bu kitap da sakin ilerleyen, hayatın içinden bir kitap hissi uyandırdı. Tanıtım için teşekkürler. :)
    Kitap fiyatlarının artması kötü gerçekten. Pek çok kitap 100 tlye yaklaştı. Son alışverişimde artık sadece fiyatlarına göre kitap aldım, pahalıları elemek zorunda kaldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında haklısın Duygu'cum psikolojik ağırlıklı, özellikle psikolojik-gerilim romanlarını çok seviyorum, onları tercih ediyorum genelde...Kitap fiyatları, özellikle bazı yayınevleri uçtu diyebilirim... Ben genelde sahafları tercih ediyorum. Çok teşekkür ederim yorumuna:)

      Sil
  5. Kitabı okur muyum bilmiyorum. Okunması gereken ne çok kitap var şunu da okuyayım bunu da okuyayım diyorum ama listem hiç eksilmeden artıyor. Güzel bir kitaptır eminim şuanda ilgimi çekmedi. Biraz fazla odaklanarak okunması gerekiyor sanırım hem 3. şahıs hemde 1. şahıs varsa. Kitap tanıtımınız güzel olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet benim de okunacaklar listem çok kabarık:) çok teşekkür ederim güzel yorumunuza, keyifli okumalar dilerim:)

      Sil
  6. Şener Şen geldi aklıma, ilginç bir psikolojik esere benziyor bakayım var mı buralarda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) güzel bir kitap gerçekten, yorumunuza teşekkür ederim, keyifli okumalar:)

      Sil
  7. Bu kitabı çok sevmiştim. Başlangıçta Katri çok baskın, Anna çok saf gibi görünüyordu ama gerçekte Anna, Katri'yi manipüle ediyordu gibi de düşündüm, evet ilginçti gerçekten:) Elinize sağlık Eren Hanım sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet güzel bir kitaptı, dediğiniz gibi Anna beni zaman zaman şaşırttı, sayenizde okumuş oldum Gül Hanım teşekkür ederim, keyifli okumalar, sevgiler:)

      Sil
  8. Değişikmiş. :) Telif meselelerine canım sıkıldı. Dün arkadaşım D&R ye soktu beni orda oyalanırken daha da çok canım sıkıldı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hele bazı yayınevleri uçuyor maalesef, bakalım ne olacak, şimdilik sahaflara nur yağıyor:))

      Sil
  9. Günaydın 🪷 iyi seneler canım.
    Bunkitap geçen sene en en en sevdiğim kitaplardan oldu... Kısa ve öz olarak ne çok şeyi anlatıyordu kendi adıma.
    O evde yaşananlar, duygu aktarımlari çok hoşuma gitmişti.. ve yalanın kime göre olduğunu da sorgulamıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşah'cım bence de kısa ve öz bir anlatımı vardı, psikolojik yönünü çok sevdim, güzel bir kitaptı kısacası, çok teşekkür ederim yorumuna, mutlu yıllar, sevgiler:)

      Sil
  10. kuzey hikayeleri ilgimi çeker:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Bahar'cım karlı, soğuk güzel bir romandı, çok teşekkür ederim yorumuna:)

      Sil
  11. okurum diye aklımda olanlardandı, hatırlattığınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  12. Kitap fiyatları can yakıcı seviyeden can yıkıcı seviyeye ilerliyor:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef, hele bazı yayın evleri coşmuş durumda, neyse ki ikinci el kitaplar var, çok teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  13. Kitap ilgi çekici görünüyor... Sadece yayın evi çalışanıyla yapılmış röportajın bahsinden sonra yorumu okumakta zorluk çektim biraz :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) maalesef benim için de son derece üzücü bir haber... çok teşekkür ederim yorumuna, keyifli okumalar:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...