9 Ocak 2023 Pazartesi

İstenmeyen Konuk - Shari Lapena

 


Yazarımız 1960 doğumlu bir Kanadalı, yazarlıktan önce avukatlık ve İngilizce öğretmenliği yapıyormuş. İlk kitabını 2008'de yayınlamış, ancak bu kitap dilimize çevrilmemiş. Yazar esas ününü 2016'da yayınlanan The Couple Next Door (Yan Evin Sırrı) isimli romanıyla kazanmış. İstenmeyen Konuk yazarın beşinci romanı.

Doğan Kitap'tan 2022'de çıkmış, 237 sayfalık romanı Gamze Bulut çevirmiş. Kitabın kapağında USA Today'in "Lapena, Agatha Christie'yi gururlandıracak bir sonu olan, sağlam bir 'katil kim' polisiyesi yazmış." yorumu yer alıyor. Gerçekten de roman tam bir Agatha Christie romanı...

Keyifli bir haftasonu geçime hayaliyle biraz ıssız bir konumdaki Mitchell's Inn isimli butik otele gelen konuklar hiç beklemedikleri şeyler yaşayacaklardı. Gayet keyifli başlayan tatil, cumartesi sabahı misafirlerden birinin öldürülmesiyle kabusa döner. Karın şiddetlenmesiyle telefon ve internetin olmamasına bir de elektrik kesintisi eklenir. Başka bir konuğun da cinayete kurban gitmesiyle gruptaki gerilim artar, herkes birbirine "katil" şüphesiyle yaklaşmaktadır artık... Bir gün onlara hiç bu kadar uzun gelmemişti...

Agatha Christie'ye özenilerek yazılmış vasat bir roman maalesef... Sonunu da beğenmedim. Ama yazarı üne kavuşturan Yan Evin Sırrı'na denk gelirsem okumak istiyorum... Keyifli okumalar...



16 yorum:

  1. Karlı bir kış günü çok cazip gelmişti ama madem iyi değil diyorsunuz başka kitaplara bakalım. Elinize sağlık Eren Hanım, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bana da cazip gelmişti ama vasat bir kitap maalesef Gül Hanım, ama Yan Evin Sırrı fena değil, çok teşekkür ederim yorumunuza sevgiler:)

      Sil
  2. Agatha kitaplarını bile yeterince heyecanlı bulmayan ben bunu sevmem o zaman. :) Her kitap istediğimiz gibi çıkmıyor malesef Erencim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katili tahmin etmek imkansız üstelik, çok saçma bir sonu var, yorumuna teşekkür ederim Duygu'cum sevgiler:)

      Sil
  3. Anladığım kadarıyla katil kim temalı bir kitap, severim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ama katil hiç olmayacak biri, çok teşekkür ederim yorumunuza :)

      Sil
  4. aaaaa bu yazarın başka agatha gibi polisiyesini ingilizce okuduydum. demek ki türkçede de var oleeey :)

    YanıtlaSil
  5. Yan Evin Sırrı'nı duymuştum:) bu kitabını bilemedim, listeye almayalım o zaman:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yan Evin Sırrı 'nı da okudum Bahar'cım o güzeldi, teşekkür ederim yorumuna sevgiler:)

      Sil
  6. sanırım tek güzel yanı kapaktaki karlar

    YanıtlaSil
  7. okuduğum roman buydu, unwanted guest ama ingilizce okuduğum için belki keyifle okudum, dizi film gibi geldi banaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet nedense orijinal dilinden okuyunca daha güzelmiş gibi geliyor insana:)) kesin buna da "bir şey etkisi" deniyordur:),

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...