21 Ocak 2023 Cumartesi

Tehlikeli Yakınlaşma - Jenn Ashworth

 


Bu kitabı sevgili blogger arkadaşım Deeptone'da görmüştüm, maalesef yazısını bulamadım... 
82 doğumlu yazarımız bir İngiliz. 2009 yılında yazılmış olan bu roman yazarın ilk romanı, ancak kendisi 17 yaşında roman yazmaya başlamış ve ödüller de kazanmış sanıyorum.

Bu romanı başta, daha önce çok sevdiğim Eleanor Oliphant Gayet İyi romanına benzettim, iki baş karakter de gündelik hayata ve sosyal normlara uyum sağlamada sorunlar yaşıyorlar. Ancak bu roman daha farklı bir koldan ilerledi. İki karakterde de uyumsuzluğun sebebi çocukluk ve gençlikte yaşadıkları travmalar.

Goodreads puanı 3,76 olan 333 sayfalık romanımız 2014 yılında Ayrıntı Yayınları'ndan çıkmış, yalnız çeviri pek özenli değildi, bir sürü de devrik cümle vardı. Konuya gelirsek, kahramanımız Annie 29 yaşında bir kadındır, yeni bir mahalleye taşınır ve arkadaş edinme arzusundadır. Hemen bitişiğindeki evde mutlu bir çift; Lucy ve Neil yaşamaktadır, başlangıçta Annie'ye çok dostça davranırlar. Romandaki anlatıcımız Annie, onun anlatımından oldukça kilolu olduğunu ve kişisel bakım, temizlik, giyim-kuşam konusunda bilgi, becerilerinin kısıtlı olduğunu öğreniyoruz, kendine saygı konusunda da eksik maalesef...Ayrıca algıları kendine göre çarpıtılmış. Annie kısa sürede kafayı Neil'e takıyor, ayrıca onun da kendisine aşık olduğuna inanıyor, dolayısıyla da Lucy'i düşman belliyor, Annie'nin sanrıları eşliğinde korkunç sona doğru ilerliyoruz.. Kitapta hem günümüzde olanları hem de Annie'nin geçmişini okuyoruz, geçmiş de oldukça ilginç.

Kitabın sonu benim için beklenmedikti, Annie'nin akıl sağlığı yerinde değil ama maalesef iyi niyetli Will bunu fark edemiyor, muhtemelen o da bazı zihinsel sıkıntılara sahip. Kitabı beğendim, gerçekten ilginçti. Yazar da oldukça başarılı, umarım başka kitapları da dilimize çevrilir... Keyifli okumalar:)

Not: Goriot Baba'yı okuyamadım :(( Bu ayki Blogger Kitap Kulübü yazımı yazamayacağım, ama arkadaşlarımızı takipteyim tabi ki:) Keyifli okumalar:)

Not 2: Yanlışlıkla ileride yayınlamak istediğim yazımı da yayınlamışım, buna da bakabilirsiniz Paris'te Aşk


24 yorum:

  1. Merhabalar :) Ben de yeni bir bloggerım. Blogumda deneme yazılarımı ve öykülerimi paylaşıyorum. Ziyaret etmek isterseniz beklerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogunuz hayırlı olsun en kısa zamanda ziyaret edeceğim:)

      Sil
  2. Hımm! Yok bu pek benlik değil ama kaleminize sağlık, hap gibi bir tanıtım olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paris'te Aşk sizi açar belki:)) teşekkür ederim yorumunuza, keyifli okumalar:)

      Sil
  3. Kitap hakkında daha fazla bilgiye sahip oldum teşekkürler kolay gelsin

    YanıtlaSil
  4. Böyle bir durumda Annie'nin akıl sağlığının yerinde olmaması korkunç. Çift nasıl etkilendi bundan merak ettim. Tanıtım için teşekkürler Erencim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabın sonu korku filmi Duygu'cum, sürprizbozan- Annie Lucy'i öldürmeye kalkıyor...ben teşekkür ederim yorumuna:)

      Sil
  5. Ayrıntı'nın bu yeraltı edebiyatı bana hiç uymuyor, bu konuda tedirgin edici, ben pas geçiyorum Eren Hanım, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında sinir bozucu şekilde yazılmamış Gül Hanım, hatta yer yer komik bile, ama sonu biraz üzücü tabi, çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  6. Aynı gün iki yazın birden gelince şaşırmıştım. Yanlışlıkla olmuş demek ki :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Şule'cim yazıları önceden yazıp programlıyorum, hata yaptım en son:))

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Deepcim senin seçimin:)

      Sil
  8. Teşekkürler, listeye aldımm.

    YanıtlaSil
  9. :) Goriot Baba'yı ben okudum, bu aralar yazsam iyi olacak hatta. Bunu da merak ettim ama alışverişe tövbeliyim. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bravo gerçekten:)) o aralıksız sayfalar, uzun uzun paragraflar...yazını merakla bekliyorum:) Bir sonraki alışverişe artık o zaman:))

      Sil
  10. demek yazar 82'li, hımmm, bak yine bir yerini kendime ortak edip kitaba karşı alakamı uyandıracak bir detay buldum, insan isteyince neler ilgisini çekiyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) evet 82li yazarımız, bizim gibi diyeyim o zaman:)) teşekkür ederim Eylem'cim, sevgiler:)

      Sil
  11. Devrik cümleler beni biraz rahatsız ediyor ama bir şeyler yazmayı denediğimde aynı şeyi ben de yapıyorum :/ kapak çok güzelmiş, 17 yaşında ben neler yapıyodum merak ettim ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Yani insan bir kitapta beklemiyor bunu en azından diyeyim:) evet 17 yaşında roman yazması takdire şayan:)

      Sil
  12. İlk defa görüyorum sanırım bu kitabı
    , okumam gereken koca bir kule var, o bitsin bunu da eklerim, benim de baya ilgimi çekti, yorumunuz çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarz kitapları ben çok seviyorum, ilginç bir okuma oldu benim için, beğeneceğinizi tahmin ediyorum. çok teşekkür ederim:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...