31 Ocak 2023 Salı

İmkansız Kale - Jason Rekulak

 


İthaki Yayınları'ndan Temmuz 2019'da çıkan kitabımız 293 sayfa, çevirisini Boran Evren yapmış. Kitap 2018 yılı En İyi Genç Yetişkin Romanı dalında Edgar Allen Poe Ödülü'ne aday gösterilmiş (aday gösterilmek de önemli sanırım çünkü toplam 5 aday gösteriliyormuş her yıl).

Roman, yazarımızın ilk eseri ancak hayalet yazarlık da yapmış daha önce. Yayıncılık işiyle uğraşıyormuş aslen. Annesi ve babası ona çocukken -kitabın önemli ögelerinden biri olan- bir Commodore 64 almışlar.

Kitabın her bölümünün başında yazarımız tarafından yazılmaya niyetlenilmiş İmkansız Kale oyununun Basics ile yazılmış programından bölümler yer alıyor. Sonrasında profesyonel bir ekip oyunu bir adaptasyon olarak tamamlamışlar; www.jasonrekulak.com/game/  sitesinden oynayabilirsiniz.

Konumuza gelecek olursak;  1987 yılında Amerika'nın küçük bir yerleşim yerindeyiz. 14 yaşındaki Will, annesi ile beraber yaşayan sakin bir gençtir, en büyük ilgi alanı bilgisayar oyunları ve programcılıktır. Commodore 64ü ile kendi çapında oyunlar yazmaktadır. Bu arada en yakın arkadaşları Alf ve Clark ile paylaştığı başka bir ilgi alanı ise güzeller güzeli Çarkıfelek hostesi Vanna White'ın Playboy dergisine verdiği açık saçık pozlardır. Grup, bu dergiye ulaşmak ister ancak dergiyi alabilecek yaşta değillerdir tabi. Bunun için bir plan yaparlar, Zelinsky'nin dükkanından geçen bu planda Will'in görevi Zelinsky'nin kızı Mary'den bir şekilde güvenlik şifresini almaktır. Ancak işler planlandığı gibi gitmez, artık Bilgisayar Oyunu yarışması, İmkansız Kale ve tabi ki aşk gündeme oturmuştur...

Tatlı bir kitaptı, ama sonu beni tatmin etmedi, yazar ters-köşe yapacağım diye biraz zorlamış sanki... Yine de okunabilir, keyifli okumalar dilerim...


28 yorum:

  1. Her saniyesinden keyif almıştım. Kızın başına gelen kısma gerek yoktu bence o bana çok yersiz gelmişti...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum, sonunu o nedenle beğenmedim ben de, gerek yoktu, ama güzel kitaptı, teşekkür ederim yorumuna:)

      Sil
  2. Konu pek ilgimi çekmedi Erencim, sanırım benlik değil. Sonunu da beğenmemişsin zaten. Emeğine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ergen aşkı konu Duygu'cum:)) ama sonunu beğenmedim evet.. çok teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  3. keyifli bir konu imiş ama sonu basit yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Deepcim ters köşe yapıcam diye hiç olmayacak bir şey yazmış yazar... çok teşekkür ederim yorumuna:)

      Sil
  4. Hiç bana uygun değilmiş, şimdilik pas geçiyorum Eren Hanım, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Gül Hanım pek sizin tarzınız değil:) çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
    2. Eren Hanım merhaba, epeydir yazmıyorsunuz depremle alakalı bir sorun yoktur umarım. Sevgiler

      Sil
    3. Çok naziksiniz Gül Hanım, çok şükür bireysel bir sorun yok sadece çok üzgün olduğum için içimden gelmedi, çok teşekkür ederim ilgilenip sorduğunuz için çok incesiniz her zamanki gibi, sevgiler <3

      Sil
  5. Havada sonları sevmiyorum, bunu pas geçeceğim. Kaleminize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havada değil de uygunsuz bir son Süleyman Bey, kitaba kötü diyemem ama kaçmaz da değil:) çok teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  6. ithaki etiketiyle yayımlanması şaşırtmadı, seveceğim bir kitap :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seversiniz, çok teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  7. ilgi çekici gözüküyor Erencim, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim yorumuna Bahar'cım:)

      Sil
  8. Benim ilgimi çekmedi maalesef kitabı daha önce görmemiştim ama iyi oldu tanıttığınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet herkesin seveceğini düşünmüyorum, çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  9. Sevebilirim de sevmeyebilirim de:))) Açıkçası yazınızı okuyunca arada kaldım, belki şans veririm, aklımda olsun:)))
    Bu arada size tekrar buradan da teşekkür etmek isterim, olmadığım zaman merak edip sordunuz, çok teşekkür ederim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) denenebilir belki:) esas ben teşekkür ederim, çok naziksiniz, sizin de beni sormanıza çok teşekkür ederim, düşünüldüğünü bilmek çok güzel, sevgiler:)

      Sil
  10. yeni gönderin olmayınca gelip bir bakayım dedim, nasılsın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Eylem'cim, elim hiçbir şeye gitmedi... bugün döndüm ama:)

      Sil
    2. hoş döndün canım, :)

      Sil
    3. hoşbulduk Eylem'cim:)

      Sil
  11. pekuuuu dönmeye çalışıyoruzzz hepimis.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet Deepcim.. çok teşekkür ederim yorumuna:)

      Sil
  12. Yanıtlar
    1. Evet değişik bir konusu var, teşekkür ederim yorumuna:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...