13 Ocak 2023 Cuma

Küçük Ama Büyük Yalanlar - Liane Moriarty

 


Kitaptan önce diziyi izlemiştim, imdb puanı 8,5 olan 2 sezon 14 bölümlük dizi 2017-2019 yılları arasında gösterilmişti, kitabın kapağında da gördüğünüz gibi Nicole Kidman (Celeste), Reese Witherspoon (kaşığı dizide yoktu ama kendisi Madeline karakterini canlandırıyor:))) ve Shailene Woodley (The Fault in Our Stars filminden hatırlarsınız, Jane karakterini canlandırıyor) başrollerde. Diziyi çok sevmiştim, kitabı da rastgelince, hem de fiyatı çok uygun olunca okumak istedim. Hep Kitap'ın fiyatları oldukça uygun bu arada, maşallah diyelim nazar değmesin...

Kapağında Stephen King'in "Muhteşem bir kitap, tüyler ürpertici" yorumunun yer aldığı, 2018 basımı 414 sayfalık kitabımızı İstem Erdener çevirmiş.

Romanımız Avustralya'nın deniz kıyısındaki küçük, sakin ve şirin bir kasabasında geçiyor. Burada yaşayanlar genelde hali vakti yerinde insanlar. Bekar ve genç anne Jane, deli dolu Madeline ve güzeller güzeli dalgın Celeste'in ortak yönleri üçünün de çocuklarının 
Pirriwee Anaokulu'na gitmeleridir. Daha okulun ilk günü Jane'in oğlu Ziggy, okulun popüler ve üst tabaka annelerinden Renata'nın kızı Amabella'nın boğazını sıkmakla suçlanır. Bu durum haksızlığa dayanamayan Madeline'i alarma geçirir, Celeste de Jane'in tarafındadır...Tesadüflerin yakınlaştırdığı bu üç annenin hepsinin hayatında kendi sorunları vardır ancak özellikle Jane'in durumu tam bir muammadır. Oğlu ile kimseyi tanımadığı bu küçük kasabada tek başına ne yapmaktadır? Üstelik oğlunu tek gecelik bir ilişkiden dünyaya getirmiştir... Aslında bu üç kadını bağlayan çok daha fazla şey, romanın sonunda ortaya çıkacaktır...

Romanın başında, etkinlik gecesi gerçekleşmiş bir cinayeti çözmek için yola çıkarız aslında. Altı ay öncesinden okumaya başlarız, acaba kim, kimi, niçin öldürmüştür? Romanı okudukça karakterlerin birbirini öldürmek için pek çok sebebi olduğunu görürüz. Tahmin etmesi okur için oldukça zor ama zaten okurken tahmin yürütmeye hiç çalışmadım çünkü hikaye son derece sürükleyiciydi. Kitabı iki günde bitirdim. Sonu da ilginçti. Kısacası tavsiye edebileceğim güzel bir roman, ortada bir cinayet olsa da bu bir cinayet romanı değil... Keyifli okumalar dilerim:)




24 yorum:

  1. Kidman'da varmış dizide merak ettim şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaliteli ve güzel bir diziydi, tavsiye ederim:)

      Sil
  2. Valla ben tahmin etsem de tutturamamıştım. 😂😂 Aynı yazarın Suölu Hemde Çok Suçlu kitabı da güzel önce bu söylediğimi yazmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hiç beklenmedik biri çıktı:) evet o kitap elimde okunmayı bekliyor:) keyifli okumalar:)

      Sil
  3. Diziyi de kitabı da bilmiyordum, bu seferlik dizisini tercih edeceğim gibi duruyor. Elinize sağlık Eren Hanım, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Gül Hanım dizisi oldukça başarılı, yorumunuza çok teşekkür ederim, iyi seyirler, sevgiler:)

      Sil
  4. İzleme listeme aldım, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım seversiniz, iyi seyirler, ben teşekkür ederim:)

      Sil
  5. sürükleyici romanları severiz, emeklerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. ay bilmem mi diziyi, hepsi şeker de wooley çok seviyom yaa o dediğin filmden çok iyi özel bir film o yaaa :)

    YanıtlaSil
  7. Diziyi biliyorum, izlemedim:) Kitabı bilmiyordum:) Kitabı okuyup diziyi öyle izlesem iyi olur, bayağı merak ettim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kitabı okuyup diziyi izlemek daha iyi, diziye eklentiler de yapmışlar ayrıca, çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  8. Filmi ayrı kitabı ayrı merak ettim oldu mu şimdi :) Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım ikisini de seversiniz, sevgiler:)

      Sil
  9. yaa ama ne diziyi ne kitabı duymamış olmamın derin hüznü ile okudum postunu, kitaba söz vermesem de dizi için bir fırsat yaratacağım gibi, sanki , inş :) keyifli okumaların olsun canımcım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diziyi seversin bence Eylem'cim, yorumunu merak ediyorum, iyi seyirler:)

      Sil
  10. Bu kitabın ismi böyle değildi sanki. İlk çıktığında farklıydı diye hatırlıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir Şule'cim, gerçi kitabın orijinal ismi de böyle ama yayınevleri kendi isimlerini koyuyor bazen:)

      Sil
  11. Bu tarz kitapları önceden çok okurdum, yine yavastan okumaya başlayım, aksiyondan baya uzak kaldım, listeme ekledim teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye ederim, gerçekten keyifle okuduğum bir kitap oldu, ben teşekkür ederim yorumuna, keyifli okumalar:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...