14 Mart 2023 Salı

Harika Bir Hayat - Hikmet Hükümenoğlu

 


Çok sevdiğim ve kendimi "bir numaralı hayranı" olarak addettiğim yazar Hikmet Hükümenoğlu'nun 360 sayfalık yeni romanı bu yılın ocak ayında Can Yayınları'ndan çıktı. Çok sevgili yazarımızın kitapları kronolojik olarak burada şu yazılar ile belirdi;


Hikmet Bey, yine bir dönem romanı yazmış 1919-1947 yılları arasında geçiyor. Önce baba Veysel Bey'in gözünden işgal altındaki İstanbul'daki durumu görüyoruz. İstanbul 13 Kasım 1918 - 6 Ekim 1923 yılları arasında İngiliz işgali altında kalmış, Veysel Bey bir taraftan bu işgali izlemekte bir taraftan da doğacak bebeğinin heyecanını yaşamaktadır. Romanımızın ana karakteri Veysel Bey'in harika yetenekleri olan kızı Harika'dır. Çok zeki, duyarlı, duygusal Harika'nın telekinezi (eşyaları dokunmadan hareket ettirme) yeteneği vardır. Annesi Melek Hanım'ın tavırları roman boyunca genç kızı örselemeye devam eder. Bu arada evlerini kaybettikten sonra Melek Hanım'ın aile dostu Kamuran Bey'in apartmanındaki boş bir daireye taşınırlar. Kamuran Bey Harika'yı bir hami olarak çok sever, Harika ayrıca çok güzel şiirler yazmaktadır. Bu şiirleri ailesini düşünerek H. Kara mahlasıyla ortay çıkarır. Ancak H.Kara mahlaslıkta kalmaz, farklı bir kimlik olur. Harika istediği zaman bu iki farklı karakteri arasında gidip gelebilmektedir. Bu arada Selçuk isminde bir gazeteci ile birbirlerine gönüllerini kaptırırlar. Yıllar sonra tiyatro sahnesine çıkacak olan Harika, H. Ak takma adını kullanmaya başlar. Harika'nın hayatı daima ilginçlikler, harikalarla doludur...

Hikmet Hükümenoğlu bu romanında kendisine meydan okumuş, 1919-1947 gibi çok uzun bir zamanı kapsayan dönem romanı, üstelik işgal altında bir şehir ve 2. dünya savaşı gibi civcivli olayları içeren bir dönem. İçinde Suat Derviş, Nazım Hikmet vs. gibi dönemin ünlü kişileri var, ayrıca roman biçim olarak da oldukça değişik, gerek genel bilgi, gerek karakterlerle ilgili ek bilgilerin yer aldığı uzun dipnotlar ve karakterlerin olaylarla ilgili fikirlerini içeren beyanlar romana değişik bir hava katıyor.  Bu arada romanın sonunda yazarın ilham verici, birbirinden güzel dijital kolajları yer almakta.

Her zamanki gibi müthiş bir emek ve mükemmeliyetçilik ile yazılmış bir Hikmet Hükümenoğlu romanı, ben çok beğendim. Yalnız yazarımız çıtayı sürekli yükseltiyor. Bir sonraki romanda bizi ne bekliyor olacak çok merak ediyorum. Keyifli okumalar dilerim...


16 yorum:

  1. Her şey çok güzel ama neden telekinezi belirdi bir anda, kitabı okumadan anlayamayacağım sanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika'yı harika yapan yeteneği o aslında:)) çok teşekkür ederim yorumunuza sevgiler:)

      Sil
  2. Çok uğraştım ama nedense bir türlü ısınamıyorum Hikmet abimize. Aşırı emek verdiğini anlıyorum ama bana itici gelen bir tarafı var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Ben tarafsız olamıyorum kendisi hakkında, kitaplarını çok seviyorum ve kendisi de tatlı bir insan, size özellikle Körburun romanını tavsiye ederim, Küçük Yalanlar Kitabı da en sevdiklerimden... belki fikriniz değişir?:) çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  3. Selam canım,
    yazarın sadece bir kitabını okudum, o da " Atmaca" idi. Aslında Körburun kitabını merak ediyorum. ANladığım kadarıyla kalemi kuvvetli bir yazar. Bu kitabı da aklıma not ettim.
    Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Gülşah'cım Körburun'u özellikle tavsiye ederim, seveceğini düşünüyrum, yorumuna çok teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil
  4. Kitabı hiç duymamıştım Erencim. Farklı ve güzele benziyor, emeğine sağlık. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Duygu'cum gerçekten farklı bir tarz olmuş:) çok teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  5. Bu yazarla ilgili girdiğin her postun ardından gaza gelip muhtelif yerlere notlar alıyorum ve sonraki postuna kadar unutuyorum :( inş bir gün diyorum, keyifli okumaların olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Körburun'u tavsiye ederim Eylem'cim ödüllü roman, çok teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  6. Yazarı sizden öğrenmiş ve Körburun'u okumuştum, romanı sevmiştim de ama yazar bende bir türlü devam etme isteği uyandırmadı. Bu kitabının konusu değişik geldi yine de bir bakayım. İnsanın çok sevdiği yazarları olması çok güzel, merakla yeni kitabını beklemek gibisi yok, sizi çok iyi anlıyorum Eren Hanım, keyifli okumalar, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Gül Hanım, böyle sevdiğim bir kaç yazar var, yeni çıkan romanlarını beklemek büyük keyif:) çok teşekkür ederim güzel yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  7. okuycam ben dee işallah hep sende gördüğüm bu yazarı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önce Körburun'u oku Deepcim, favorim o:)

      Sil
  8. Yanıtlar
    1. Ben çok seviyorum yazarı Bahar'cım, teşekkür ederim yorumuna:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...