27 Mart 2023 Pazartesi

Seni İlk Gördüğüm Zaman - Tasha Kavanagh


Go Kitap'tan 2015 yılında çıkan 300 sayfalık kitabımızı Hilal Dikmen çevirmiş. Kitap yazarın ilk kitabı, goodreads puanı 3,39. Yazar hakkında pek fazla bilgiye ulaşamadım, İngiliz, 10 yılı aşkın bir süre film editleme işinde çalışmış, yaratıcı yazarlık konusunda master derecesine sahipmiş. Kitabın orijinal ismi Things We Have ın Common...

14 yaşındaki Yasmin, fazla kiloları yüzünden okulda dışlanmaktadır. Babası birkaç yıl önce öldüğünden beri, annesinin erkek arkadaşı Gary'nin yanında yaşamaktadırlar. Gary Yasmin'in fazla kilolarını sürekli gündeme getirmektedir. Yasmin hiç çok yalnız ve mutsuzdur. Sınıfından Alice isminde bir kıza büyük ilgi duymaktadır, onun eşyalarını, attığı gofret kağıtlarını biriktirmektedir. Sürekli Alice'yi takip ettiğinden, onu izleyen bir adam fark eder. Bu genç adam köpeğini gezdirme bahanesiyle Alice'yi sürekli takip etmektedir.  Adamın Alice'yi kaçıracağını düşünen Yasmin tetiktedir. Alice gerçekten de ortadan kaybolur. Kızı sadece kendisinin kurtarabileceğini düşünen Yasmin adamı takip eder, evini bulur. Önce köpeğiyle arkadaş olur, bir şekilde adamın (adı Sam'miş) evine girer. Sonra onunla arkadaş olur. Ve duyguları tamamen değişir, bu sefer Sam ile arkadaş kalabilmek için her şeyi yapmayı göze alacaktır.

Kitabı oldukça beğendim, Yasmin'in ağzından anlatılan kitap genç kızın duygularını çok güzel yansıtmış.  "Yasmin bir arkadaşı olması için her şeyini verirdi. Arkadaş kalabilmek için ise her şeyi yapardı."
Bu iki cümle kitabı anlatıyor... Oldukça dramatik bir kitaptı bence, Yasmin'in durumu çok üzücüydü... Herkesin seveceği bir kitap olmadığını son olarak hatırlatayım, keyifli okumalar:)

 


18 yorum:

  1. Yasmin'in yaşadiklari maalesef global bir sorun. Eskiden bizde daha azdı, bizdeki okullarda da çok artmiş maalesef. Selamlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef Narda'cım, gerçekten günümüzde büyük sorun... çok teşekkür ederim yorumuna:)

      Sil
  2. Bana uymayacak gibi, bu kez pas geçiyorum. Elinize sağlık Eren Hanım, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısınız Gül Hanım öyle kaçmaz bir kitap değil, çok teşekkür ederim yorumunza sevgiler:)

      Sil
  3. İlginç görünüyor, sonunu merak ettim. Sanki farklı bir durum var gibi. Tanıtım için teşekkür Erencim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonu şaşırtıcı Duygu'cum ters köşe:) ben teşekkür ederim yorumuna sevgiler:)

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Gerçekten değişik, yorumunuza teşekkür ederim:)

      Sil
  5. hımms okunur gibi duruyo pekiiii :)

    YanıtlaSil
  6. Okunabilir de, okunmayabilir de:) Gerçi merak etmedim değil:) Go Kitap Yayınları'ndan hiç okumadım şimdiye kadar, hatta instagram hesabını da geçen ay takibe aldım, farklı kitapları var:) Emeğine sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konu ilginçti, hiç ummadığım şekilde gelişti, kaçmaz diyemiyorum ama merakla okudum ben, çok teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  7. O yaşta dışlanmak kitap karakteri için bile çok yıkıcıdır 🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle, teşekkür ederim yorumuna:)

      Sil
  8. ilginçmiş ya, dizi gibi :) bulursak neden olmasın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Eylem'cim, olayların gelişimi çok şaşırtıcıydı, seversin bence, sevgiler:)

      Sil
  9. arkadaşlık hikayeleri ilgimi çeker, teşekkür ediyorum Erencim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Bahar'cım gerçi Yasmin'in ilgisi daha farklı yönde.. sevgiler:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...